در

استقبال بیش از یک‌ میلیون بانوی مشهدی از بوستان‌های شهربانو در بهار ۱۴۰۵

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: در بهار سال ۱۴۰۵ یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر از بانوان مشهدی از بوستان‌های شهربانو استفاده کرده‌اند.

استقبال بیش از یک‌ میلیون بانوی مشهدی از بوستان‌های شهربانو در بهار ۱۴۰۵
0 دقیقه

حامد فیض‌الهی با بیان این مطلب اظهار کرد: بر پایه آمار‌های ثبت شده با دستگاه نفرشمار، در بهار سال ۱۴۰۵ در مجموع یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر از بوستان‌های شهربانو در مشهد استفاده کرده‌اند که از این میان بیش از ۱۰۱ هزار نفر در قالب ۱۲۱۴ اردوی دانش‌آموزی، تشکلی و برنامه‌های گروهی میهمان این بوستان‌ها بوده‌اند.

وی بیان کرد: در این بوستان‌ها شرایطی فراهم شده که فضا به‌صورت کاملاً اختصاصی برای بانوان مدیریت شود؛ به‌گونه‌ای که امکان حضور و فعالیت بانوان در محیطی امن، آرام و متناسب با نیاز‌های آنان فراهم شده است. این فضا‌های اختصاصی، با ایجاد محیطی مطمئن برای ورزش، تفریح و حضور اجتماعی بانوان به افزایش نشاط و شادابی در بین خانواده‌ها کمک شایانی کرده است.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: همزمان با ارائه خدمات تفریحی و ورزشی، در سه‌ ماهه نخست امسال دوره‌های آموزشی متنوعی نیز در بوستان‌های شهربانو برگزار شده و موضوعاتی چون مدیریت پسماند و بازیافت، مصرف بهینه آب و ترویج فرهنگ زیست‌محیطی در قالب برنامه‌هایی جذاب همچون بازی‌های بومی و محلی، کارگاه‌های آموزشی و... به بانوان و دختران آموزش داده شده است.

فیض‌الهی خاطرنشان کرد: ترکیب خدمات تفریحی، ورزشی و آموزشی در بوستان‌های شهربانو موجب شده این فضا‌ها علاوه بر کارکرد تفریحی، به محیطی اثرگذار در ارتقای فرهنگ شهروندی، تقویت روحیه مشارکت اجتماعی و افزایش احساس تعلق خاطر بانوان به شهر تبدیل شوند. در حال حاضر ۱۷ بوستان شهربانو با مساحت ۷۶ هکتار پذیرای بانوان مشهدی است.

 

 

 

منبع: شهرآرانیوز
اخبار مرتبط
ارسال نظر